Godt resonnement av Aksel. Samisk SFs spillere fortjener ikke den negative reaksjon foreningens administive enhet fremprovoserer. Men skal problemet opphøre må ondet tas ved roten.
Et innlegg av Tallberg her tidligere beskriver jo greit hvilken holdning som er rådende. Et kort stunt med skolesjakk i Masi for flere år siden, finanseirt av det offentlige, skal forsvare Komsa sjakklubbs misbruk av spillemidler i dag. Klubben har ingen juniormedlemmer, men bruker sin økonomi til å kjøpe seg medlemmer. Alkoholservering på klubbens bekostning er neppe i tråd med myndighetenes godkjenning av automattilskudd.
Et spørsmål. Har Tallberg kjennskap til hva klubbkollegaer har skapt av djevelskap ? Hvis ikke, bør han raskt skaffe seg det. Har han gjort det, sier jeg som en i går. At du ikke skjemmes ! Selv om du sikkert er en real kar så ligitimerer du faenskap med din likegyldighet.
Rosa sider
Navn:
Aksel Brasøy
Sent:
15.09.06 - 21:42
Har ikke vært med på noen diskusjon om å fjerne linken, men tenker følgende:
Team Bjørnsen diskuterte om de skulle ha link til Komsa på sin nettside, jamfør deres gjestebok. The Don: Rent personlig ser jeg ingen grunn til å linke til en side som har avstedkommet så mye Djævelskap for enkeltpersoner gjennom sommeren. TB har ikke link til Komsa. Tenker Vadsø, Hammerfest og Alta har gjort samme vurdering.
Personlig synes jeg det er litt uheldig å ikke gi link til Samisk Sjakkforening, men når de har en felles side med Komsa må det bli begge eller ingen. (Sorry Lars, Kjell Magne, Pål Egil osv.) Når sjakkforeldre gir så klare meldinger, jamfør innlegget Ta tel vett, er det lite sannsynlig at linken til Komsa vil dukke opp igjen. De som ønsker å lese siden til Komsa og Samisk Sjakkforening finner fram uavhengig av våre linker.
RE: Kommentarer
Navn:
Joachim Solberg
Bosted:
Burfjord
Sent:
15.09.06 - 12:56
Min forklaringsmodell angående forholdet mellom Alta SK og Komsa SK bygget jeg på et innlegg fra august som stod å lese i Komsas gjestebok. Der uttrykte Helge uenighet med Kalle om fiskedøgn. Ut av dette ledet jeg påstanden om at forholdet mellom enkelte medlemmer i klubbene ikke var det beste. Dette innlegget kunne vel ikke misforstås, eller? Og når linken også forsvant, var det jo nærliggende å anta at det var fordi forholdet mellom klubbene ikke var det aller beste.Ellers ville det vel ikke være noen grunn til å fjerne linken? Håper noen kan oppklare dette.
Kommentarer til mitt innlegg
Navn:
Joachim Solberg
Bosted:
Burfjord
Sent:
15.09.06 - 11:44
Jeg føler at det er behov for at jeg avklarer enkelte ting i forhold til mitt tilsvar til Bengt-Arne. Jeg gav linken til Komsa (via Tromsøs hjemmeside) til Bengt-Arne for å gi han en hjelpende hånd. Oppfattet det som om han ville besøke Komsas side og ville gi han hjelp. Min sluttkommentar omkring forholdet mellom Altaklubbene var ment som en mulig forklaringsmodell på hvorfor linken var blitt borte, intet annet. Jeg har mottatt nyttige innspill fra ulike partier og oppfatter at saksforholdet trolig er mer komplekst enn det jeg først kunne ane. Undertegnede har hatt veldig fine opplevelser i lag med flere av Komsas medlemmer. Vi hadde en fin kjøretur til Karasjok i våres og Helge og Kristian kom med veldig interessante betraktninger/synspunkter om ulike temaer. Det er jeg veldig takknemlig for. I tillegg var det et flott arrangement Komsa med Steinar Hardersen i spissen stod for i pinsen i fjor. Der er vi helt enig, Kristian. Siden både jeg og Bengt-Arne ikke var til stede da beslutningen om linkfjerningen ble tatt, håper jeg at vår eventuelle uvitenhet unnskyldes.
Surfing on a sky
Navn:
Bosted:
Aronnes
Sent:
15.09.06 - 09:01
Heia!
Må først få rose Bengtern for sin første seier,og velfortjent,mot meg!
Så må jeg få si at jeg spiller med Komsa for at jeg har et veldig godt
selskap i Steinar,Jan Arnt og Helge. Hva som kommer ut av andres
munner gir jeg stort sett b i. Hva som er "beste" klubben i Alta, er ikke
vanskelig å si, det er Komsa! Vi arrangerte NNM nylig, har hatt ei stor barnesjakk-turnering, samt at vi drar te Murmansk for andre gang dette året,for å holde kontakten oppe med Russiske spillere,ikke minst barnespillere!
Vi hadde barnesjakk innenfor skolen, under ledelse av Viktor Fedin og Geir Romsdal! Synd at det ble avleggs, savner Viktors livlige engasjement for barnesjakk! Men kanskje vi i Komsa kommer sterkere på fronten....
Kan ellers rose Samisk og de som aktivt spiller dær! En kjempegjeng!
Så dette blir som et lite svar på hvorfor jeg er fornuftig....;)
Invitasjon til Harstad Open ligger nå ute på www.harstadsjakklubb.no
Feil i mitt innlegg
Navn:
Joachim Solberg
Bosted:
Burfjord
Sent:
14.09.06 - 18:01
Det hadde sneket seg inn en feil i mitt innlegg fra i morges. Det kunne kanskje tolkes som at medlemmer i Alta SK hadde et anstrengt forhold overfor andre medlemmer i klubben. Dette stemmer etter hva jeg vet ikke. Tror alle medlemmene i Alta Sk trives godt i lag, slik seg hør og bør i en sjakklubb for hobbysjakkspillere som vi alle er. ha en fin kveld folkens.
God runderapport
Navn:
Joachim Solberg
Bosted:
Burfjord
Sent:
14.09.06 - 16:44
En fin runderapport, Odd Erling. Skal bli spennende å spille gjennom rundens partier.
Slett ikke alene
Navn:
Sjakkspiller
Sent:
14.09.06 - 15:13
Alta SK er såvisst ikke alene om å fjerne linken til Komsa på sine hjemmesider. Hammerfest Sjakklubb har fjernet linken, Team Bjørnsen fjernet den straks den kom, og Vadsø har heller ingen link på forsiden sin. Det skulle nu ellers bare mangle, når en vet hva personer i denne klubben har utrettet i det siste. Det er faktisk mer utrolig at fornuftige folk som Kristian Talberg og Jan Arnt Hammari vil spille sjakk med Komsa på ryggen. Jeg for min del hadde skjemtes.
Ta tel vett !
Navn:
K.J
Bosted:
Alta
Sent:
14.09.06 - 14:02
Jeg skal blande meg litt inn her. Nå er det slik at jeg har en gutt som har vanket en god del i Alta sjakklubb. Så for den del vil jeg gjerne oppfordre ledelsen til å ha sitt blikk henvendt på de yngste i klubben. Jeg fikk av en bekjent lese gjennom noe som komsa sjakklubb (eller var det et medlem som hadde skrevet det) og jeg ble midlt sagt forferdet. Maken til kranglelyst og hetsing av andre mennesker har jeg aldri sett før. For all del, dere må skåne barna våre å ta del i et slikt miljø ! Skal barna utsettes for disse personene, ja da kommer jeg til å nekte guttungen å sette sine bein i sjakklubben igjen. Og for all del sett aldri linken til komsa inn igjen. Jeg har fulgt med der og jeg er rystet. Det må jo være noen i sjakken som ikke er med sine fulle fem. Hold barna borte fra disse. Hilsen en sjakkforelder